Термін бізнес-аналітика («Business Intelligence») описує методологію прийняття стратегічних бізнес рішень в компанії.

«Business Intelligence» (BI) це набір інструментів і методик які використовуються для аналізу ділової інформації (фактів). За допомогою BI дані можна перетворити в інформацію а інформацію в знання. Отримані знання дозволять виробити стратегію підвищення ефективності роботи компанії, поліпшити оцінку потреб клієнтів, проводити прогнозну аналітику. Тому наявність на підприємстві якісної системи бізнес-аналітики надає конкурентні переваги.

Етапи побудови системи бізнес аналітики

  1. Передпроектне дослідження
    • Визначення потреб користувачів системи
    • Розробка технічних і функціональних вимог
    • Визначення цілей побудови системи
  2. Визначення джерел даних
    • Визначення типів джерел даних (файли Excel, бази даних, веб-сайти, 1С, CRM, ERP і т.д)
    • Визначення кількістних та якісних покзників для аналізу даних
  3. Розробка ETL процесів для витягу, перетворення і завантаження даних в єдине сховище DataWarehouse
    • Розробка структури єдиного сховища даних
    • Витяг даних з різних джерел, перетворення даних, очищення даних (виявлення дублікатів і помилок)
  4. Побудова аналітичної моделі даних (OLAP кубів)
    • Визначення таблиць фактов
    • Визначення вимірів
    • Визначення KPI
    • Побудова багатовимірних кубів
  5. Візуалізація даних
    • Побудова звітів і візуалізація використовуючи зведені таблиці, диаграма, гістограми, географічні карти
    • Публікація звітів SharePoint, PowerBI
  6. Автоматизація процесів ETL, процесингу OLAP кубів, і відправки звітів користувачам
  7. Навчання користувачів і супровід системи бізнес аналітики